088 - 339 76 78info@dexport.nl

Conversieoptimalisatie door website optimalisatie?

Home / Duits bedrijf lokaliseren / Conversieoptimalisatie door website optimalisatie?

Conversieoptimalisatie door website optimalisatie?

U target heel gericht, u weet dat alleen relevante traffic op uw site belandt, maar u bent toch niet tevreden met de conversies?

Een online marketeer zorgt voor de juiste traffic, de website zelf moet de rest doen. A/B tests met de website bieden optimale mogelijkheden om te evalueren welke invloed verschillende aanpassingen op de site hebben. Maak de site zo gebruikersvriendelijk en servicegericht mogelijk!

De belangrijkste aanpassingen die u kunt testen voor uw Duitse website:

1. Geef de mogelijkheid om als gast een bestelling te plaatsen
2. Verdeel generieke traffic en maak subcategorieën aan om een beter overzicht te geven, zodat bezoekers snel het gewenste product / service kunnen vinden.
3. Hou het kort! Stuurt u op leads en offerteaanvragen? Vraag niet te veel informatie en probeer het aanvraagformulier in te korten. Duitsers geven niet graag informatie aan derden i.v.m. privacyredenen en haken snel af als het te veel tijd kost.
4. Maak producten vergelijkbaar! Onderzoek bevestigt dat hierdoor het conversiepercentage met 6% kan stijgen en de bouncepercentage met 25% kan dalen.
5. Test je landingspagina!
6. Maak de site betrouwbaar! Dit kan door bijvoorbeeld door het toevoegen van Duitse keurmerken en reviews.
7. Maak de Call-to-Action zichtbaar en plaats deze duidelijk naast de producten. Hier kunt u met verschillende kleuren testen.
8. Biedt een filteroptie aan zodat bezoekers hun gewenste product / service sneller kunnen vinden.
9. Geef de optie om feedback te ontvangen en maak gebruik van deze feedback! Klachten bieden de mogelijkheid te leren, maak hiervan gebruik en optimaliseer uw site naar aanleiding van de aangegeven punten in de feedback.
10. Blijf monitoren, aanpassen en testen.

Voorbeelden uit de praktijk:

Eelke Verschuur
Dexport’s klant Eelke Verschuur heeft haar site www.kommunikation-unterstuetzen.de geoptimaliseerd. Er zijn bijvoorbeeld subcategorieën aangemaakt, waardoor de site overzichtelijker en gebruiksvriendelijker is geworden. Dit heeft het volgende resultaat opgeleverd: bezoekers blijven 15% langer op de site en bekijken 24% meer pagina’s. Daarnaast is het conversiepercentage verhoogd.

Falco GmbH
Dexport’s klant Falco GmbH heeft het offerteaanvraagformulier ingekort. Hierdoor is het formulier gebruiksvriendelijker en overzichtelijker geworden. Dit heeft geresulteerd in een verdubbeling van de leadgeneratie.

Dexport kan ook voor u A/B tests doorvoeren. Neem contact op voor de mogelijkheden.

 

Welke website optimalisatie tips neemt u mee voor uw website?

Linda Jarmuth-Toorenaar
Linda Jarmuth-Toorenaar
Linda Jarmuth-Toorenaar is online marketing consultant bij Dexport. Ze ondersteunt Nederlandse bedrijven bij het veroveren van de Duitse markt op het gebied van SEO, SEA, Affiliate Marketing & PR.
Aanbevolen posts

Laat een bericht achter

Amazon