088 - 339 76 78info@dexport.nl

De Dexport Adventskalender 2015

Home / Insights / Branche-informatie / De Dexport Adventskalender 2015

De Dexport Adventskalender 2015

Iedere dag interessante feiten over de Duitse markt en Duitse consumenten

De adventstijd is bij alle leeftijdsgroepen de populairste tijd in Duitsland. Om de tijd tot kerstavond spannend te houden wordt iedere dag een deurtje geopend.

Bij Dexport doen we aan deze traditie mee. Iedere dag open we een nieuw deurtje met feiten over de Duitse markt en zijn consument. Leer op deze manier uw klant en doelmarkt beter kennen! Hou ook onze facebookpagina hiervoor in de gaten!

Het Dexport Team wenst u prettige kerstdagen!

Wist u dat…

Deurtje 24: dat “Was koche ich heute?” (wat kook ik vandaag?) en “Warum ist der Himmel blau?” (waarom is de hemel blauw?) tot de meest gestelde vragen 2015 op Google.de horen?

Deurtje 23: 14.840 euro omzet per minuut op het Duitse Amazon-platvorm gemaakt wordt?

Deurtje 22: de click-through-rate van e-mails met socialmediabuttons 158% hoger is dan e-mails zonder socialmediabuttons?

Deurtje 21: handelaars door de integratie van koopbuttons in de toekomst ook omzet via Instagram kunnen maken?

Deurtje 20: vrouwen in de mobiele e-mails 10% vaker klikken dan mannen?

Deurtje 19: De online omzet door wijn, voedsel en delicatessen neemt verder toe. Het is met + 22% de meest groeiende sector in de Duitse online markt.

Deurtje 18: gemiddeld elke euro die in e-mailmarketing geïnvesteerd wordt, vier keer zoveel winst oplevert?

Deurtje 17: een op de tien Duitse werknemers veertig of meer mails per dag ontvangt?

Deurtje 16: 46% van de millennials ervoor openstaan om meer persoonlijke gegevens te delen als daardoor niet-relevante aanbiedingen verdwijnen? Millennials zijn mensen die tussen 1980 en 2000 zijn geboren.

Deurtje 15: 40 – 49% van de Duitse webshops regelmatig nieuwsbrieven verstuurt?

Deurtje 14: 60% van de Duitse kerstcadeaus in 2015 online gekocht worden?

Deurtje 13: Bijna twee derde van de Duitsers online shopt? Dat zijn rond 45.000.000 online shoppers!

Deurtje 12: Duitse klanten zeer  loyaal zijn? Een derde van de Duitse online shoppers koopt altijd bij dezelfde shops, meestal bij 2 tot 4 shops.

Deurtje 11: Duitse vrouwen meer geld uitgeven aan elektronica dan mannen? Mannen kopen wel vaker elektronica.

Deurtje 10: 64 procent van de beslissers hun e-mail op mobiele apparaten leest?

Deurtje 9: boeken de meest gekochte en dus favoriete online artikelen zijn van Duitsers? Gevolgd door entreetickets, schoenen en dameskleding?

Deurtje 8: drie van de vier Duitse online shops op Facebook zitten?

Deurtje 7: de Duitse kerstinkopen op 7 december hun hoogtepunt bereiken? Vandaag is het Kerstshoppingdag!

Deurtje 6: Duitse online kopers in 2015 gemiddeld 1.211 euro uitgeven tijdens hun online shopping? Wellicht dat er ook ‘Nikolaus geschenken’ tussen zitten, die Duitse kinderen vanochtend in hun schoenen vinden!

Deurtje 5: Duitsland in 2015 een online omzetstijging van 23% verwacht ten opzichte van 2014?

Deurtje 4: Duitsland wereldwijd op plek nummer 3 staat op e-commercegebied? In Europa zelfs op de tweede!

Deurtje 3: de tablet de hoogste orderwaarde heeft? De gemiddelde orderwaarde met een tablet ligt bij 74 euro. Wel worden de meeste aankopen nog via de desktop gedaan.

Deurtje 2: het online warenhuis Otto vier keer meer meubelen verkoopt dan Ikea?

Deurtje 1: Amazon de grootste modehandelaar is in Duitsland?

Linda Jarmuth-Toorenaar
Linda Jarmuth-Toorenaar
Linda Jarmuth-Toorenaar is online marketing consultant bij Dexport. Ze ondersteunt Nederlandse bedrijven bij het veroveren van de Duitse markt op het gebied van SEO, SEA, Affiliate Marketing & PR.
Aanbevolen posts

Laat een bericht achter