088 - 339 76 78info@dexport.nl

De mobiele evolutie in Duitsland

Home / Duitse webshop opstarten / De mobiele evolutie in Duitsland

De mobiele evolutie in Duitsland

Het sociale en economische belang van het mobiele internet groeit snel. ‘Das Handy’ wint steeds meer terrein ten opzichte van pc en laptop. Met name als het gaat om het online zoeken naar informatie en sociale media. Volgens een onderzoek van Google is het aantal zoekopdrachten van mobiele apparaten sinds 2010 al verviervoudigd en de verwachting is dat vanaf 2013 meer mensen via hun smartphone online gaan dan via de desktopcomputer. Dat geldt natuurlijk ook voor Duitsland.

Volgens de studie Mobile Web Watch 2011 zijn er in Duitsland inmiddels 14 miljoen mobiele internetgebruikers. Het zal dus niet lang meer duren voordat het aantal Duitse mobiele internetters het totaal aantal Nederlandse inwoners overstijgt. Er ontstaat een nieuwe lucratieve groeimarkt voor het zakendoen in Duitsland!

Het surfgedrag van de consument en de zakelijke markt zal de komende jaren drastisch gaan veranderen. Het zoeken naar informatie en sociale media zijn inmiddels belangrijke activiteiten in het dagelijks leven van veel gebruikers. Dit feit is natuurlijk ook voor webshops essentieel, want de mobiele telefoon zal het (online) shoppinggedrag van de consument sterk beïnvloeden: 70% van de smartphonegebruikers vergeleek in het verleden productprijzen en 65% las productreviews via het mobiele apparaat. Een belangrijk feit is dat 9 van de 10 smartphonegebruikers al eens op basis van mobiele zoekresultaten offline actie hebben ondernomen. Volgens het onderzoek Mobile Movement Study van Google heeft meer dan 50% van de smartphonegebruikers op basis van de zoekopdrachten weleens een product gekocht. Daarom wordt het voor u steeds belangrijker om multichannelmarketing toe te passen en uw website zo mobielvriendelijk als mogelijk op te zetten.

De mobiele revolutie biedt u diverse kansen. Met een servicegerichte app biedt travel-healthaanbieder Care Plus bijvoorbeeld reizigers de mogelijkheid zich op basis van het aantal reizigers en de gewenste bestemming te informeren over gezondheidsrisico’s en bijpassende producten. Een andere mogelijkheid is om binnen uw Duitse AdWords-campagnes rekening te houden met mobiel gebruik. U kunt bijvoorbeeld overwegen een AdWords-campagne enkel voor mobiele gebruikers op te zetten, met geoptimaliseerde mobiele landingspagina’s.

“4 tot 15% van de bezoekers van onze klanten komt inmiddels via mobiel internet op de webshop,” zegt Andreas Giese van Dexport. “Bij 2 op de 3 wordt er ook mobiel gekocht. In ons onderzoek naar de verkeersbronnen van onze klanten konden we een duidelijke trend zien. We vergeleken het mobiele websitebezoek van december 2011 met het mobiele bezoek in het gehele jaar 2011. We kwamen daarbij op een groei van gemiddeld 42%. In sommige gevallen ging het zelfs om een groei van meer dan 100%.”

admin
admin
Dexport is dé Duitse online marketing specialist! Onze Duitse marketingspecialisten ondersteunen u graag bij het realiseren van uw doelstellingen. U profiteert van tien jaar ervaring met Nederlandse bedrijven op de Duitse markt. Onze missie? ‘Zo verovert u de Duitse markt!
Aanbevolen posts

Laat een bericht achter