088 - 339 76 78info@dexport.nl

Welke Duitse betaalmethoden worden gebruikt?

Home / B2B Duitsland / Welke Duitse betaalmethoden worden gebruikt?

Welke Duitse betaalmethoden worden gebruikt?

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of  ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de ‘betaling per factuur’ verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop  Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten. 

Duitse online betaalmethoden

Voor de Duitse online shoppers spelen veiligheid (80,2%) en betrouwbaarheid (72,2%) van een betaalmethode een belangrijke rol bij het kiezen van een bepaalde betaalmethode (ECC Köln, 2015). Ook vinden consumenten het belangrijk (69,9%) dat gebruikers- en klantgegevens veilig worden behandeld, zodat de privacy van de klant niet in het gevaar komt. Hiernaast is het voor de Duitse online shopper belangrijk dat zij gemakkelijk hun geld teruggestort krijgen. Wanneer zij een product retour sturen (57,1%) willen Duitse online consumenten liever niet dat gebruik gemaakt wordt van bijkomende kosten (56,6%). Ook dient de betaalmethode eenvoudig en makkelijk te zijn (49,1%) Iedere doelgroep heeft hierbij een eigen voorkeur voor een betaalmethode. Hoe beter de Duitse betaalmethode aansluit bij uw Duitse klanten; hoe groter de kans dat een webshop-bezoek converteert in een aankoop

Om de klant optimaal te kunnen bedienen moet u Duitse betaalopties toevoegen aan uw webshop. De afgelopen jaren zijn in Duitsland digitale betaalmethoden populairder geworden. Bijvoorbeeld PayPal. Bij deze online betaalmethode geeft de consument zijn bankdetails aan één organisatie in plaats van aan meerdere webwinkels. Hieronder worden de meest voorkomende Duitse betaalmethoden genoemd.

Creditcard

Ruim de helft van de Duitse online consumenten heeft een creditcard. Deze wordt voornamelijk gebruikt bij het doen van grote aankopen. Het betalen met creditcard is het meest populair in de leeftijdscategorie van 26 tot 55 jaar. De meest gebruikte creditcard-providers in Duitsland zijn MasterCard, Visa en American Express. Na het invullen van de persoonlijke gegevens, het creditcardnummer en de kaartverificatiecode (CVC) is de betaling voor de webwinkelier direct afgerond.

Hiernaast worden er nog diverse andere betaalmethoden gebruikt. Bijvoorbeeld Amazon Payments, het betalen in termijnen en een prepaid kaart met een code die ingevuld wordt bij het check-out proces of gebruikt kan worden zoals een creditcard. Het betalen met de Sofortüberweisung is vergelijkbaar met iDeal in Nederland.

Automatische incasso

Automatische incasso is een betalingswijze waarbij de ontvanger gemachtigd wordt door de Duitse klant geld van diens bankrekening af te laten schrijven. Deze machtiging kan voor een eenmalige betaling zijn of voor periodiek gebruik. Automatische incasso’s worden veel gebruikt voor het afschrijven van abonnementsgeld, belastingen en rekeningen. De betaalmethode wordt ook wel aangeboden door webwinkels.

Achteraf betalen in Duitsland

Duitse consumenten en bedrijven gaan sneller over tot aankoop als u de betaalmethode achteraf betalen aanbiedt. Dit is de meest eenvoudige manier van online afrekenen. Daarnaast verhoogt u de betrouwbaarheid van uw webshop. De afnemer hoeft pas te betalen als de producten daadwerkelijk zijn aangekomen. Waarom kiezen consumenten voor achteraf betalen? Als u klanten achteraf mogen betalen dan zult u meer verkopen. Het geeft consumenten het vertrouwen dat u zult leveren. Ook speelt bij de behoefte achteraf betalen in op de wens van de Duitse klant en komt u Duits en betrouwbaar over. Hiermee verhoogt u de conversie van uw webshop en verlaagt u het aantal afhakers.

Voordelen, achteraf betalen Duitsland op een rij:

  • Om op de behoefte van de Duitse consument in te spelen
  • Om het bestellen makkelijker te maken
  • Om Duits en betrouwbaar over te komen
  • Om klantvriendelijk en vanuit eigen naam te factureren
  • Om het conversiepercentage te verhogen
  • Om de kredietwaardigheid per consument en bedrijf te checken
  • Om geen omkijken meer te hebben naar debiteuren
  • De zekerheid dat u uw geld krijgt

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst?

Duitse betaalmethodes

 

Wellicht verstandig om zich af te vragen welke Duitse betaalmethoden u al kent en welke betaalmethoden u nog niet aanbiedt? Het team van de Duitse markt helpt u graag om de juiste betaalmethoden te kiezen, zodat u onder meer conversie uit uw Duitse webshop haalt.

Redactie Dexport
Redactie Dexport
Dexport is dé Duitse online marketing specialist! Onze Duitse marketingspecialisten ondersteunen u graag bij het realiseren van uw doelstellingen. U profiteert van tien jaar ervaring met Nederlandse bedrijven op de Duitse markt. Onze missie? ‘Zo verovert u de Duitse markt!’
Aanbevolen posts

Laat een bericht achter

Betaalmethoden DuitslandDuitse markt kerstweetjes