088 - 339 76 78info@dexport.nl

Google AdWords en de Duitse B2B-markt: de 9 succesformules

Home / Insights / Branche-informatie / Google AdWords en de Duitse B2B-markt: de 9 succesformules

Google AdWords en de Duitse B2B-markt: de 9 succesformules

Ook voor B2B-bedrijven is AdWords noodzakelijk geworden om belangrijke leads te genereren. Google AdWords is een effectief marketingkanaal om de online zichtbaarheid te verhogen en op deze manier longterm benefits te waarborgen. OpB2B-gebied zijn vooral dienstverleners vaak aanwezig op dit kanaal, maar ook nichespelers, die weinig concurrenten hebben en hierdoor met lage klikprijzen ervan kunnen profiteren.
Hierbij negen tips voor een succesvolle B2B-AdWords-strategie in Duitsland en voor internationaal gebruik.

Tip 1: Website afstemmen op en optimaliseren voor mobiele B2B-klanten
De eerste informatiebronnen zijn tegenwoordig vaak mobiele toestellen. Daarom is een goed geoptimaliseerde site een must have voor alle B2B-bedrijven. Het eerste contact met een potentiële B2B-klant vindt vaak plaats per telefoon. Daarom is het belangrijk om de mogelijkheden tot contact centraal op elke pagina te vermelden, met een call-to-actionbutton zowel op de desktop- als op de mobiele versie van uw website (telefoonnummer, e-mail en live-chat). Zorg voor een duidelijke structuur die een goed overzicht geeft van uw producten of dienstverleningen.

Tip 2: Advertentiemiddel afstemmen op doelgroep
Wie is uw doelgroep? Wat vindt uw doelgroep belangrijk? Wat onderscheidt u van uw concurrentie? Vermeld uw USP’s, bijv.: ‘Jetzt beim Testsieger Angebot anfordern’.

Tip 3: Geschikte call-to-actionteksten verwerken in adteksten
Verwerk de juiste call-to-actionteksten op uw site. ‘Downloaden’ of ‘jetzt anrufen’ is belangrijker voor de leadgeneratie dan ‘jetzt kaufen/bestellen’.

Tip 4: Adverteer op het juiste tijdstip
B2B-klanten googelen vaak tijdens kantoortijden. Pas in AdWords de tijdstippen aan waarop uw ads getoond worden. In het weekend heeft het vaak geen nut om een AdWords-campagne ingeschakeld te hebben, omdat het conversiepercentage dan vrij laag is.

Tip 5: Maak gebruik van verschillende AdWords-kanalen
Zichtbaarheid is essentieel voor leadgeneratie. Wij adviseren om behalve van Google Ads ook gebruik te maken van ads op partnersites van Google, bijv. GDN, Youtube en Gmail-postvakken.

Tip 6: Remarketing-campagnes starten
Investeer in een remarketing-campagne om potentiële klanten continu aan uw site te herinneren.

Tip 7: AdWords-campagnes monitoren en evalueren
Het is van belang voor b2c-sites, maar ook voor B2B-websites: campagnes monitoren en evalueren. Stuur uw campagne op de keywords die de meeste leads genereren. Verdeel het budget kostenefficiënt.

Tip 8: Samen met uw partners groeien
Niet alleen voor de fabrikant is AdWords van belang, maar ook voor de resellers. Integreer uw resellers op de website. Op deze manier kan binnen AdWords niet alleen de fabrikant, maar ook de reseller hiervan profiteren.

Tip 9: AdWords internationaal uitbreiden en globaal groeien
Met AdWords globaal groeien? U kunt makkelijk AdWords-campagnes opzetten voor verschillende landen en talen. Let op: internationale AdWords-campagnes werken alleen met een professionele B2B-site in de desbetreffende moedertaal.

Wilt u advies voor uw B2B-strategie of heeft u hulp nodig bij de implementatie? Neem gerust contact op met Dexport: 088 – 33976 78.

Aanbevolen posts

Laat een bericht achter