Kiest u voor keurmerken voor uw Duitse webshop?

GmbH (bij B2B) en een Duits retouradres (B2C e-commerce) én het dragen van een keurmerk. Dit is een geruststelling voor de consument dat veilig wordt omgegaan met de klant- en betaalgegevens en de bestelling correct wordt bezorgd. Voor uw webshop kan een keurmerk het conversiepercentage verhogen. Duitsland heeft verschillende webwinkel keurmerken zoals Trusted Shops, EHI en TÜV.

De meest relevante keurmerken Duitsland

TÜV is voor veel Duitsers een teken van kwaliteit. 99% van de consumenten kent de merknaam. TÜV let van oudsher op het kwaliteitsmanagement binnen de organisatie. Naast een online test en een security check komen TÜV-medewerkers zelfs naar Nederland voor een audit op locatie met betrekking tot het fulfillment. Gezien de hoge kosten en de inspanning om het keurmerk te verkrijgen kiezen vooral de grotere e-commercebedrijven voor TÜV. Trusted Shops is het grootste webwinkel keurmerk in Duitsland en is te vergelijken met het Nederlandse online keurmerk Thuiswinkel Waarborg. Het keurmerk en de klantbeoordelingen die hier worden achtergelaten vergroten het vertrouwen van de klant. Het keurmerk zorgt ervoor dat consumenten hun geld terugkrijgen in het geval van geschillen of wanneer producten niet geleverd worden. Deze garantie stelt uw klanten gerust om een aankoop te doen. Trusted Shops is voor start-ups in hun eerste jaren in Duitsland vaak een goede optie. Bij Trusted Shopt krijgt u 15% korting op het maandbedrag wanneer u via deze link aanmeldt! TrustedShops Duitsland TrustedShops Duitsland – Duitse keurmerken EHI Geprüfter Online-Shop biedt een keurmerk met een professionele uitstraling, tegen lagere kosten. Dit keurmerk hanteert een staffel afhankelijk van de omzet. Om het keurmerk van EHI, de bekendste handelsorganisatie in Duitsland, te ontvangen, voert het bedrijf een audit uit om te controleren of u voldoet aan de EHI-voorwaarden. EHI is partner van het Bundesverband E-Commerce und Versandhandel Deutschland.

Review tools in Duitsland

Minstens zo belangrijk als het dragen van een betrouwbaar keurmerk is een goede review van uw (terugkerende) klant te krijgen. Voor uw product of webwinkel is het belangrijk om een tool aan te bieden waar de klant een beoordeling kan achterlaten. Alle positieve en negatieve feedback kunt u meenemen in de verbetering van uw service. Waar keurmerken worden uitgegeven door een onafhankelijk bedrijf, hebben beoordelingtools tevens een keurmerkuitstraling en presenteren reviews van klanten. Ook deze tools kunnen conversieverhogend werken. ausgezeichnet.org ausgezeichnet.org Enkele van de bekendste klantbeoordelingstools in Duitsland zijn TrustPilot, eKomi en Ausgezeichnet.org. Alle drie zijn Google partner, wat betekent dat de beoordelingen ook bij Google Shopping zoekresultaten zichtbaar zijn. Bent u op zoek naar een uitgebreide klantenservice beoordelingstool, dan is eKomi een goede optie. Trustpilot is de goedkopere variant.

Succesfactor of hulplijn?

Bij een twijfelende consument kunnen een keurmerk of klantenreviews de laatste drempel om te bestellen wegnemen. De diverse keurmerken voor uw Duitse webshop zijn in verschillende situaties geschikt. Een Duits keurmerk is echter geen succesfactor en kan enkel het conversiepercentage verbeteren. Zorg dus altijd dat u uw marketing en klantenservice op orde hebt en uw klanten een mogelijkheid én aanleiding biedt een positieve review achter te laten. Wilt u meer advies over de juiste keuze van keurmerken voor uw Duitse webshop, neem dan contact op met de specialisten van Dexport.]]>

Volg ons online!

1,852FansLike
93VolgersVolg
500VolgersVolg
1,011VolgersVolg
40AbonneesAbonneer

Evenementen

Laatste artikelen

Bereik Duitse bedrijven via de Duitse LinkedIn: Xing

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.

Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.