Category

Marketing in Duitsland

Marketing in Duitsland

‘Snel internationale meters maken in koffie’

Jacco Oosterhof verlegde zijn aandachtsgebied binnen e-Luscious van de wijn naar de koffie. De internationale ambities zijn groot: ‘We willen naar tien landen in 2020.’

CrossBorder Award: 5 kanshebbers

De CrossBorder Award beloont het Nederlandse e-commerce bedrijf met de beste internationale marketingcase. Vandaag zijn de vijf genomineerden bekend gemaakt.

Bereik Duitse bedrijven via de Duitse LinkedIn: Xing

De Duitse markt biedt met meer dan vijf miljoen bedrijven enorme groeikansen. Om deze bedrijven te bereiken zijn netwerksites ook in ons buurland een effectief marketingmiddel.

Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

Waar het fysiek in de winkels liggen voor merkhouders voorheen vooral belangrijk was bij het verwerven van bekendheid in het buitenland, heeft de opkomst van marketplaces en influencers het speelveld veranderd. Hoe kunnen marketeers hiervan profiteren?

Verkopen op Duitse marktplaatsen: weet wat je doet

De totale Duitse e-commerce markt was in 2018 goed voor 65,1 miljard euro. Daarvan was bijna de helft (30,6 miljard euro) afkomstig uit marktplaatsen. Verwacht wordt dat marktplaatsen alleen nog maar groter zullen worden.

Linkbuilding voor Duitse webshops

Hoe een logische interne linkstructuur, earned media en influencer marketing zorgt voor meer autoriteit en bereik. Naast relevante content die bij de zoekopdrachten van de doelgroep aansluit en een website die technisch aan de eisen van de Google richtlijnen voldoet, is ook autoriteit in de vorm van relevante interne en externe links (linkbuilding) nodig voor een goed uitgewerkte SEO strategie in Duitsland.