088 - 339 76 78info@dexport.nl

Erdbeerprofi.de : Met een seizoensproduct de Duitse markt veroveren

Home / Duitse webshop opstarten / Erdbeerprofi.de : Met een seizoensproduct de Duitse markt veroveren

Erdbeerprofi.de : Met een seizoensproduct de Duitse markt veroveren

Als u met een seizoensgebonden product of dienst de Duitse markt wilt veroveren, zijn geen beginnersfouten toegestaan. Het grootste deel van de jaaromzet moet vaak binnen een korte periode bereikt worden. Maar wie zijn marketing goed afstemt op seizoensinvloeden en reclamecampagnes slim aanpakt, kan binnen enkele weken succesvol in Duitsland starten.

Bij Dexport hebben we Erdbeerprofi.de ondersteund om met een webshop voor aardbeienplanten in dit voorjaar in Duitsland van start te gaan. Aan de hand van dit praktijkvoorbeeld introduceren we een to-do lijst hoe seizoensgebonden marketing aangepakt kan worden.

1. Timing

De grootste fout is om op het laatste moment onvoorbereid op de trein te springen. Voor een succesvolle start is een goed strategisch plan dat rekening houdt met het gedrag van de Duitse consument cruciaal. Het is geen geheim dat u aardbeiplanten het best in het voorjaar kunt verkopen. Maar wanneer precies begint het voorjaar in de verschillende regio’s? Met welke feestdagen en vakanties moet u rekening houden? Via welke kanalen is de doelgroep bereikbaar? De online marketeers en Duitsland specialisten van Dexport kennen al deze aspecten en kunnen het juiste tijdstip voor de launch van de webshop en de marketing campagnes bepalen.

2. Content en SEO

Zodra het tijdsplan is uitgewerkt ligt de focus op de website. Tijdens het seizoen moet de website vanaf het begin betrouwbaar overkomen, met een Duitse look and feel overtuigen en via zoekmachines vindbaar zijn. Vooral bij seizoensproducten heeft u geen tweede kans voor een eerste indruk! Door een uitgebreide zoekwoordanalyse weten de experts van Dexport waarop u moet inspelen. Wist u dat aardbeientuinders naast productinformatie ook een handleiding over het telen van aardbeienplanten willen vinden?

Aardbeien

3. Marketingcampagnes

Als de website nog niet zo goed bezocht wordt, ontkomt u er tijdens het eerste seizoen niet aan om verkeer in te kopen. En ook hierbij geldt: Geen tijd voor trial-and-error! Om het omzetdoel binnen een beperkt aantal weken te behalen, moeten de marketingcampagnes precies op het juiste tijdstip de juiste mensen bereiken. Krachtige advertentieteksten van de native speakers bij Dexport brengen de doelgroep efficient naar geschikte landingspagina’s. Bent u benieuwd waarom bio-aardbeienplanten in het zuiden van Duitsland beter converteren? De specialisten bij Dexport kunnen dit niet alleen verklaren, maar kunnen hier ook bij het opstarten van de campagnes rekening mee houden.

4. Laat de database groeien

Hoe korter het seizoen hoe minder mogelijkheden bestaan om de website of marketingcampagnes tijdens het hoogseizoen uitvoerig aan te passen. Naast een goede voorbereiding is het daarom van groot belang om gegevens te verzamelen die buiten het seizoen uitgebreid geëvalueerd kunnen worden. Tevreden aardbeientelers willen zeker ook volgend jaar weer aardbeienplanten kopen. Denk daarom bijvoorbeeld aan lijsten voor remarketing en e-mailremarketing!

5. Plan vooruit

Met de verzamelde data kunt u zich op het volgende seizoen voorbereiden: Verbeter de webshop, voeg nieuwe betaalmethodes toe, creëer relevante content en blijf via social media in contact met de klant. Plan vooruit en blijf de concurrentie een stap vooruit. Bent u verbaasd door al die mensen die naar ananas-aardbeien zochten? Volgend seizoen heeft u het trendproduct in uw webshop!

Een professionele partner helpt u om in één seizoen al deze stappen succesvol te doorlopen en de Duitse markt te veroveren met uw seizoensproduct. De native Duitse marketingprofessionals van Dexport helpen u graag om met uw producten een nieuw succesverhaal te schrijven!

Annegret Kobieter
Annegret Kobieter
Annegret Kobieter is native speaker Duits en heeft media en communicatie gestudeerd. Als online marketing consultant is ze gespecialiseerd in AdWords campagnes en weet deze succesvol in te zetten voor bedrijven die de Duitse markt willen veroveren.
Aanbevolen posts

Laat een bericht achter

Marktcijfers Duitsland, marketing Duitsland,