088 - 339 76 78info@dexport.nl

Servicesuccesfactoren van Duitse webshops in 2014

Home / Insights / Branche-informatie / Servicesuccesfactoren van Duitse webshops in 2014

Servicesuccesfactoren van Duitse webshops in 2014

De kloof tussen aanbieder en consument is een van de grootste uitdagingen voor de e-commercesector. Zo is de Duitse consument vaak bang dat hij gedurende het online shoppen geen serieuze deals tegen zal komen. Om meer grip te krijgen op de succesfactoren van webshops heeft het E-Commerce-Center Köln in samenwerking met Hermes een onderzoek uitgevoerd: ‘Erfolgsfaktoren im E-Commerce − Deutschlands Top Online Shops Vol. 3’.

Bereikbaarheid en toegankelijkheid van informatie zijn de belangrijkste succesfactoren
Voor 60% van de ondervraagde consumenten is een uitgebreid servicegedeelte essentieel. Uitgebreide informatie over de onderneming, informatie over de stappen van het bestelproces, een uitgebreide FAQ-pagina en gedetailleerde contactdetails helpen het vertrouwen van de consument te winnen.

Contact is essentieel  
Wat betreft service is het van belang dat consumenten bij vragen rondom de producten rechtstreeks contact kunnen opnemen met een servicemedewerker van de webshop. 57% van de ondervraagden stelt dit erg op prijs. Vooral bij producten waarbij een toelichting vereist is, wordt dit als zeer relevant gezien. Als er bij dit soort vragen een deskundig contactpunt ontbreekt, haakt de Duitse consument af.
Interactieve services, zoals online chats in real time, vervangen niet de servicemedewerker, maar kunnen wel helpen de websitebezoeker bij zijn zoektocht op uw website te begeleiden, ondanks dat dit punt pas later als relevant op de lijst wordt genoemd.

Win het vertrouwen van de Duitse consument
Welke factoren kunnen helpen om het vertrouwen van de Duitse consument te winnen? Keurmerken (zoals EHI en Trusted Shops) en klantbeoordelingen helpen het vertrouwen in uw webshop te verhogen.

Welke lessen kunt u meenemen voor uw Duitse webshop?

  • Zorg voor een goed gevulde ‘over ons’-pagina
  • Presenteer uitgebreide informatie over uw producten
  • Leid de websitebezoeker goed door het bestelproces
  • Zet een uitgebreide FAQ-pagina op
  • Zorg voor een goede (telefonische) bereikbaarheid
  • Motiveer klanten om beoordelingen achter te laten.

Succes met het veroveren van de Duitse markt!

admin
admin
Dexport is dé Duitse online marketing specialist! Onze Duitse marketingspecialisten ondersteunen u graag bij het realiseren van uw doelstellingen. U profiteert van tien jaar ervaring met Nederlandse bedrijven op de Duitse markt. Onze missie? ‘Zo verovert u de Duitse markt!
Aanbevolen posts

Laat een bericht achter