Amazon opent digitale deuren in Nederland

Het van oorsprong Amerikaanse Amazon heeft bekend gemaakt dat het ook naar Nederland komt. In de loop van dit jaar zullen er producten te koop zijn via de site, die daarmee nadrukkelijk de strijd aangaat met het Nederlandse bol.com.

In Duitsland is Amazon al een lange tijd niet meer weg te denken uit de e-commerce en is het een van de grootste en meest populaire marketplaces. Tot nu toe werden Nederlandse kopers nog doorgeleid naar de Nederlandstalige versie van de Duitse site, maar dat gaat nu dus veranderen.

Meer dan twintig categorieën zullen worden opengesteld voor bedrijven en consumenten, waaronder kleding. Volgens een woordvoerder van Amazon is wereldwijd 58 procent van de producten die via de site worden verkocht afkomstig van partners, de rest komt uit de eigen magazijnen.

“We kijken ernaar uit om het aantal productcategorieën uit te breiden”, zegt Alex Ootes, verantwoordelijk voor de Europese uitbreiding van Amazon in een toelichting. “We zijn verheugd om nu zowel grote als kleine Nederlandse bedrijven de mogelijkheid te bieden te verkopen op Amazon.nl en onze andere Europese sites.”

Dexport helpt al jaren bedrijven bij het verkopen van hun producten op Amazon in landen als onder andere Duitsland, Engeland, Italië, Frankrijk en Spanje. Wil jij meer informatie over het verkopen van jouw producten op Amazon? Neem dan contact op met onze adviseurs via 088 339 7678

Redactie Dexport
Wij zijn gespecialiseerd in online marketing voor de Duitse markt. We delen onze kennis graag met jou. Advies nodig? Bel 088 339 76 78 www.dexport.nl

Volg ons online!

1,818FansLike
96VolgersVolg
500VolgersVolg
991VolgersVolg
47AbonneesAbonneer

Evenementen

Laatste artikelen

10 tips om met minder retouren meer te verkopen

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.

MADE.com bouwt brand op met Duitstalige influencers

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.

Obelink wint Duitse harten met e-mailmarketing

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.