Update: Mach-mit-Mobilcampagne gestart

Home / Geen categorie / Update: Mach-mit-Mobilcampagne gestart

Update: Mach-mit-Mobilcampagne gestart

Heel Europa kijkt naar Duitsland en de Duitse taal wordt steeds belangrijker. Toch leren steeds minder Nederlandse scholieren Duits.

Daarom is er een actiegroep die onder de naam Mach-mit-Mobil vanaf februari onderweg is en diverse scholen bezoekt. Doel van het project is bij scholieren en studenten belangstelling op te wekken voor het vak Duits. Mach-mit-Mobil rijdt vanuit Rotterdam naar scholen in het hele land om ter plekke spelletjes en andere leuke activiteiten voor de Duitse les te organiseren. De scholieren of studenten doen mee, ontdekken, testen en verbeteren hun taalkennis en raken hopelijk enthousiast om zelf aan de slag te gaan met de Duitse taal. Mach-mit-Mobil bezoekt middelbare scholen, roc’s en hogescholen. Het programma wordt in samenspraak met de docent vormgegeven. Mensen uit bedrijfsleven, politiek, media en theater helpen graag mee om dit te bereiken.

De presentatie en de eerste training van Mach-mit-Mobil startte op maandag 6 februari 2012, 13:00-15:00 uur bij het Cals College in Nieuwegein.

Niet alleen kregen leerlingen de gelegenheid om Mach-mit-Mobil, een BMW X1, en de Mach-mit-Z4-roadster te leren kennen, er was ook volop belangstelling door de landelijke pers. Er werd een trainingssessie met 20 middelbare scholieren georganiseerd. Vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en de actiegroep legden uit hoe belangrijk de Duitse taal voor de Nederlandse economie en maatschappij is.

Dit was het officiële startschot van de ‘Mach mit!’-campagne, waarmee de Actiegroep Duits scholen, bedrijven en andere organisaties oproept om zich in te zetten voor de taal van het grootste buurland. Hoogtepunt van de campagne wordt de landelijke Dag van de Duitse Taal op donderdag 19 april 2012.

Met gebundelde kracht werken vier partners samen om het bewustzijn voor het belang van de Duitse taal voor Nederland te vergroten: de Duitse Ambassade in Den Haag, het Duitsland Instituut Amsterdam, de Duits-Nederlandse Handelskamer en het Goethe-Institut Amsterdam. Perswoordvoerder van de actiegroep is Lars Gutheil van de DNHK: 070-3114157.

Ook de NOS (Radio 1-jounraal) gaf in samenwerking met het Bonifatiuscollege in Utrecht en Dexport aandacht aan het project.

admin
admin
Dexport is dé Duitse online marketing specialist! Onze Duitse marketingspecialisten ondersteunen u graag bij het realiseren van uw doelstellingen. U profiteert van tien jaar ervaring met Nederlandse bedrijven op de Duitse markt. Onze missie? ‘Zo verovert u de Duitse markt!
Aanbevolen posts
Comments
  • Duits vertalen
    Beantwoorden

    Toch is het zo dat er dit schooljaar meer aanmeldingen voor een studie Duits waren dat het jaar ervoor!

Laat een bericht achter