Drie veelgestelde vragen van starters op de Duitse e-commerce markt-redirect

Starten op de Duitse e-commerce markt, en nu?

Na een succesvolle start-up op de Nederlandse, en wellicht ook Belgische, markt, gloort er een nieuwe uitdaging voor menig ondernemer. Starten op de best draaiende online markt van Europa: de Duitse online markt. Naast de aantrekkingskracht van deze markt spelen echter ook de angst voor het onbekende en onwetendheid een grote rol. Werpen de stappen die in Nederland succesvol zijn gebleken ook in Duitsland hun vruchten af?

De drie vragen die ons hierover het vaakst gesteld zijn, zijn de volgende:

1. Volstaat het als ik mijn, reeds succesvolle, Nederlandse webshop exact laat vertalen naar het Duits?

Nee, dit volstaat niet. Uw website mist dan alle kenmerken die zorgen voor een betrouwbare Duitse uitstraling, de zogenaamde Duitse look & feel. Zonder deze betrouwbare uitstraling kunt u wellicht enkele aankopen realiseren, maar bereikt u nooit het succes dat u behaalt met een op Duitse consumenten georiënteerde webwinkel. Door de toepassing van de Duitse look & feel neemt u koopdrempels weg en verhoogt u de conversie.

2. Kan ik voor de Duitse markt dezelfde marketingcampagnes hanteren als de Nederlandse (maar dan uiteraard vertaald naar het Duits)?

– Nee, dat kan zeker niet. Nederlandse campagnes richten zich op een Nederlands publiek. De Duitse consument zit wezenlijk anders in elkaar dan de Nederlandse en dient ook in de marketingcampagnes op een andere manier benaderd te worden.

3. Ik start mijn Duitse webwinkel vanuit Nederland, kan ik dan ook het Nederlandse recht aanhouden?

– Nee. Zodra duidelijk is dat een webwinkel zich richt op Duitse consumenten (bijvoorbeeld door het hanteren van de Duitse taal) geldt het Duits (consumenten)recht.

Ons advies voor een goede start op de Duitse e-commerce markt:

Vertrouw op specialisten, zij kennen de Duitse e-commerce markt én vooral de consumenten door en door. Met hun expertise behoeden zij u voor de valkuilen die menig succes reeds in de weg gestaan of vertraagd heeft.

]]>

Redactie Dexport
Dexport heeft zich sinds 2006 ontwikkeld tot hét Duitse online marketingbureau! Onze dienstverlening is gebaseerd op jarenlange ervaring met snelgroeiende bedrijven en bekende merken die succesvol de Duitse markt willen veroveren. Onze native Duitse marketing specialisten, oftewel de Dexperteers, ondersteunen je tijdens de verschillende groeifases op de Duitse markt. Met Dexport beschik je over een gemotiveerd team van marketing specialisten die jou helpen de Duitse markt te veroveren!

Volg ons online!

1,819FansLike
96VolgersVolg
500VolgersVolg
993VolgersVolg
47AbonneesAbonneer

Evenementen

Laatste artikelen

MADE.com bouwt brand op met Duitstalige influencers

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.

Obelink wint Duitse harten met e-mailmarketing

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.

SB Supply stort zich op B2C markt tijdens coronacrisis

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.