Duitse e-mailmarketing: wie doet er nou eigenlijk wat mee?

Home / Duits bedrijf lokaliseren / Duitse e-mailmarketing: wie doet er nou eigenlijk wat mee?

Duitse e-mailmarketing: wie doet er nou eigenlijk wat mee?

E-mailmarketing wordt vaak vergeten door Nederlandse bedrijven die naar Duitsland gaan. Het lijkt ook een beetje ouderwets te zijn en meestal staat het pas voor de lange termijn op de planning. “E-mailmarketing, ja, gaan we zeker toepassen, maar voorlopig is dat nog geen prioriteit.” De populairste marketingkanalen van Nederlandse webshops in Duitsland zijn SEO en SEA; niet verbazingwekkend, in Nederland werkt het tenslotte hartstikke goed.

Maar de Duitse consument heeft meer tijd nodig om zijn beslissing te maken, hij vergelijkt veel meer en klikt tijdens zijn zoektocht vrolijk op onze duurbetaalde advertenties. Duitse klanten zijn best duur om in te kopen!

Hebben wij ze eindelijk, blijken ze loyaler te zijn dan de Nederlanders. De Duitser legt de nadruk nog steeds op veiligheid en vertrouwen. Hierdoor duurt het langer voordat hij van een nieuwe aanbieder koopt, maar het duurt ook langer voordat een bestaande klant zijn aanbieder wisselt.

Als we nou onze bestaande klanten opnieuw gaan inkopen middels AdWords, dan zijn we zeker verkeerd bezig. Maar we kunnen ook niet verwachten dat onze klanten onze website onthouden als ze maar eens in de zoveel maanden bij ons kopen.

Met e-mailmarketing bereiken we deze klanten, en met de mogelijkheden van tegenwoordig kunnen wij automatische e-mails dermate personaliseren dat we ook nog een persoonlijke band scheppen met onze klanten, bijvoorbeeld feliciteren als iemand jarig is.

Loyale bestaande klanten zijn goedkoper en leveren over het algemeen meer omzet op. Waarom focust iedereen op nieuwe klanten? En waarom zouden we e-mailmarketing pas later opbouwen? Begin vanaf de eerste dag met de opbouw van uw nieuwsbriefleden. Uw bezoekers zullen in het begin nog niet zo snel kopen, omdat u nog geen vertrouwen opgebouwd heeft, maar als u de goede doelgroep aanspreekt, zijn de bezoekers geïnteresseerd en eerder geneigd een e-mailadres in te vullen.

admin
admin
Dexport is dé Duitse online marketing specialist! Onze Duitse marketingspecialisten ondersteunen u graag bij het realiseren van uw doelstellingen. U profiteert van tien jaar ervaring met Nederlandse bedrijven op de Duitse markt. Onze missie? ‘Zo verovert u de Duitse markt!
Aanbevolen posts

Laat een bericht achter

90% van de Duitsers gebruikt Google