eBay versoepelt regels voor Duitse handelaren in corona-crisis

De marktplaats eBay heeft een uitgebreid noodhulpprogramma gelanceerd om Duitse retailers te ondersteunen in de coronacrisis. De marktplaats heeft regels versoepeld om het voor Duitse handelaren makkelijker te maken te starten op het flatform en hoeven handelaren met een fysieke vestiging geen verkoopcommissie aan eBay te betalen tot eind juni.

eBay is een van de grootste marktplaatsen van Duitsland en is al jarenlang partner van tienduizenden kleine bedrijven en lokale retailers. Dat de markplaats steun wil bieden in deze diffuse tijd is dan ook niet zo gek. Het hulpprogramma bestaat uit vier maatregelen. Niet alleen wil eBay vaste verkopers op het platform ontlasten en ondersteunen, ook moet het lokale dealers die worstelen met dalende verkoopcijfers en het sluiten van winkels gaan helpen. Zij krijgen door het programma snel en gemakkelijk toegang tot de marktplaats. Ondernemers die door de crisis gedwongen worden hun winkel te sluiten kunnen hierdoor makkelijk starten met online verkoop. 

  1. Bescherming van de servicestatus voor eBay-handelaren.
    eBay is zich ervan bewust dat actieve verkopers op het platform door de corona crisis niet altijd in de gelegenheid zijn om hun artikelen binnen de opgegeven verwerkingstijd te verzenden of om een bestelling helemaal te verwerken. Als gevolg hiervan heeft het bedrijf besloten de servicestatus van de verkoper te beschermen tegen een downgrade in de periode van 20 maart tot 20 juni. Pas op 20 juni 2020 vindt een nieuwe beoordeling plaats. Als de serviceprestaties van een verkoper in die periode verbeteren, krijgt de verkoper uiteraard wel een upgrade.
  2. Uitstel van verkoopkosten
    Om met name kleine handelaren te helpen hun liquiditeit in de huidige situatie te beschermen, biedt eBay hen een vertraging van 30 dagen bij het betalen van hun verkoopkosten. Vanaf 25 maart vinden retailers die willen profiteren van deze aanbieding meer informatie op de Coronavirus-pagina in het eBay-verkopersportaal.
  3. Extra ondersteuning voor eBay-retailers met fysieke winkels
    eBay biedt extra ondersteuning aan de eBay-retailers die ook actief zijn in de fysieke detailhandel. Deze groep wordt het hardst getroffen door dalende verkopen en de sluiting van winkels. Voor alle items die deze retailers op eBay plaatsen en vervolgens met succes verkopen, hoeven retailers voorlopig geen verkoopcommissies aan eBay te betalen. eBay biedt deze retailers ook gericht advies op maat voor hun bedrijf. De dealers die voor dit programma in aanmerking komen, worden de komende week door eBay gecontacteerd en kunnen beslissen of ze van het aanbod gebruik willen maken. Over-the-counter retailers die niet zijn benaderd door eBay, maar die wel willen deelnemen aan het programma, kunnen ook contact opnemen met eBay via [email protected]
  4. Hulp bij de start van verkopen op eBay
    Handelaren die door de huidige situatie (gedwongen) moeten besluiten om online te gaan handelen krijgen ook steun van eBay. De dealers ontvangen voor zes maanden gratis een premiumwinkel op eBay.de, betalen geen verkoopcommissies voor de succesvol verkochte artikelen gedurende drie maanden en kunnen gedurende zes maanden gratis gebruikmaken van de klantenservice van eBay genaamd Concierge Premium. Handelaren kunnen het programma op elk moment verlaten en hoeven geen langetermijnverplichtingen aangaan. Wil je ook een premiumwinkel op eBay? Neem contact met ons op.
Redactie Dexport
Wij zijn gespecialiseerd in online marketing voor de Duitse markt. We delen onze kennis graag met jou. Advies nodig? Bel 088 339 76 78 www.dexport.nl

Volg ons online!

1,809FansLike
96VolgersVolg
500VolgersVolg
989VolgersVolg
47AbonneesAbonneer

Evenementen

Laatste artikelen