Exportsubsidie voor de Duitse of internationale markt

Wil je starten met internationale export in Duitsland en/of andere landen? Dan kies je voor een flinke uitdaging. Een gesubsidieerde, ervaren marketingspecialist en een export coach kunnen jou helpen om jouw internationale ambities te realiseren. Het ministerie van Buitenlandse Zaken helpt starters met Starters International Business (SIB) door middel van vouchers voor coaching. Er zijn 3 SIB-vouchers: 1. exportcoaching, 2. fiscaal of juridisch advies over het buitenland en 3. handelsmissies en beurzen. Voor deze vouchers komen MKB-ondernemingen in aanmerking het aandeel buitenland in de omzet in het jaar voorafgaand aan de aanvraag niet meer dan 25% is. Als je onderneming niet langer dan drie jaar ingeschreven staat bij de KvK maakt het exportaandeel niet uit, dan voldoe je ook bij 100% export aan de criteria. Met een voucher wordt 100% van de coaching vergoed en 50% van de overige activiteiten. Lizanne Jakobs, oprichtster van Brilliant Work en zelf een van de export coaches, heeft al veel ondernemers geholpen de stap over de grens te zetten. Ze zegt ‘Het is niet eenvoudig als ondernemer om te weten naar welke landen je het beste kunt exporteren en hoe je daar zoveel mogelijk kunt omzetten. Het is niet alleen een kwestie van klanten of distributeurs zoeken in die landen. Veel zaken achter de schermen moet je aanpassen om goed te kunnen inspelen op behoeften of regelgeving van de markt en je omzetgroei. Een goede exportcoach helpt je bij al deze aspecten en maakt je buitenlandse avontuur veel gemakkelijker’.  

1. Voucher individuele coaching

Heb je geen of weinig ervaring met zakendoen op buitenlandse markten? Het coachtraject wordt uitgevoerd door een adviseur van een private organisatie. Er zijn verschillende ervaren exportcoachings- en adviesorganisatie die helpen jouw internationale stap tot een succes te maken. Samen onderzoek je de mogelijkheden, kansen en risico’s in het buitenland. Je werkt toe naar een concreet actieplan voor je internationale strategie. Met de adviseur/coach doorloop je de volgende stappen:
  • Samen identificeer je eerst kansrijke exportmarkten, op basis van je ambitie en het onderscheidend vermogen van jouw product/dienst en onderneming.
  • Vervolgens onderzoek je nader hoe aantrekkelijk deze markten zijn.
  • Tenslotte inventariseer je wat nodig is om succesvol te worden op deze markten. Zo krijg je een actiepuntenlijst internationaal ondernemen. Dit is het eindpunt van het coachtraject.
 

2. Kennisvouchers

Wil je jouw bedrijf positioneren op een buitenlandse markt, maar heb je hierbij fiscale of juridische ondersteuning nodig? Met een kennisvoucher kun je een tegemoetkoming krijgen voor de inhuur van een internationale jurist, fiscalist of belastingadviseur. Waarvoor kun je de kennisvoucher o.a. gebruiken:
  • beoordeling van bestaande contracten of het opstellen van nieuwe contracten;
  • gebruik van algemene voorwaarden bij exporttransacties;
  • registratie van een merk;
  • advies over belastingtarieven en dubbele belastingheffing;
  • opzetten van een buitenlandse entiteit;
  • andere juridische of fiscale kennis gericht op duurzame internationalisering, zoals transfer pricing of arbeidsrecht.
 

3. Voucher Collectieve Activiteiten

Wil je jouw kansen op een (nieuwe) buitenlandse markt vergroten? Heb je behoefte aan nieuwe netwerken en contacten met potentiële buitenlandse klanten voor afname van jouw product of dienst? Met een missievoucher neem je deel aan een uitgaande handelsmissie of een collectieve beursinzending.

Internationaal starten

De hoogte van de vergoedingen en uitzonderingen verschilt per voucher.Wil je in aanmerking komen voor een subsidie of weten wat er voor jouw bedrijf mogelijk is? Wij helpen je graag met het uitzoeken van de mogelijkheden. Dit artikel is tot stand gekomen met Brilliant Work export coaching.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]]]>

Volg ons online!

1,851FansLike
94VolgersVolg
500VolgersVolg
1,007VolgersVolg
42AbonneesAbonneer

Evenementen

Laatste artikelen

Nieuwe Duitse wetgeving raakt Amazon verkopers per 1 oktober 2019

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.

‘Snel internationale meters maken in koffie’

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.

‘Marketing is geen tool, het is wat we doen’

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.