Google AdWords en de Duitse B2B-markt: de 9 succesformules

Tip 1: Website afstemmen op en optimaliseren voor mobiele B2B-klanten De eerste informatiebronnen zijn tegenwoordig vaak mobiele toestellen. Daarom is een goed geoptimaliseerde site een must have voor alle B2B-bedrijven. Het eerste contact met een potentiële B2B-klant vindt vaak plaats per telefoon. Daarom is het belangrijk om de mogelijkheden tot contact centraal op elke pagina te vermelden, met een call-to-actionbutton zowel op de desktop- als op de mobiele versie van uw website (telefoonnummer, e-mail en live-chat). Zorg voor een duidelijke structuur die een goed overzicht geeft van uw producten of dienstverleningen. Tip 2: Advertentiemiddel afstemmen op doelgroep Wie is uw doelgroep? Wat vindt uw doelgroep belangrijk? Wat onderscheidt u van uw concurrentie? Vermeld uw USP’s, bijv.: ‘Jetzt beim Testsieger Angebot anfordern’. Tip 3: Geschikte call-to-actionteksten verwerken in adteksten Verwerk de juiste call-to-actionteksten op uw site. ‘Downloaden’ of ‘jetzt anrufen’ is belangrijker voor de leadgeneratie dan ‘jetzt kaufen/bestellen’. Tip 4: Adverteer op het juiste tijdstip B2B-klanten googelen vaak tijdens kantoortijden. Pas in AdWords de tijdstippen aan waarop uw ads getoond worden. In het weekend heeft het vaak geen nut om een AdWords-campagne ingeschakeld te hebben, omdat het conversiepercentage dan vrij laag is. Tip 5: Maak gebruik van verschillende AdWords-kanalen Zichtbaarheid is essentieel voor leadgeneratie. Wij adviseren om behalve van Google Ads ook gebruik te maken van ads op partnersites van Google, bijv. GDN, Youtube en Gmail-postvakken. Tip 6: Remarketing-campagnes starten Investeer in een remarketing-campagne om potentiële klanten continu aan uw site te herinneren. Tip 7: AdWords-campagnes monitoren en evalueren Het is van belang voor b2c-sites, maar ook voor B2B-websites: campagnes monitoren en evalueren. Stuur uw campagne op de keywords die de meeste leads genereren. Verdeel het budget kostenefficiënt. Tip 8: Samen met uw partners groeien Niet alleen voor de fabrikant is AdWords van belang, maar ook voor de resellers. Integreer uw resellers op de website. Op deze manier kan binnen AdWords niet alleen de fabrikant, maar ook de reseller hiervan profiteren. Tip 9: AdWords internationaal uitbreiden en globaal groeien Met AdWords globaal groeien? U kunt makkelijk AdWords-campagnes opzetten voor verschillende landen en talen. Let op: internationale AdWords-campagnes werken alleen met een professionele B2B-site in de desbetreffende moedertaal. Wilt u advies voor uw B2B-strategie of heeft u hulp nodig bij de implementatie? Neem gerust contact op met Dexport: 088 – 33976 78.]]>

Redactie Dexport
Dexport heeft zich sinds 2006 ontwikkeld tot hét Duitse online marketingbureau! Onze dienstverlening is gebaseerd op jarenlange ervaring met snelgroeiende bedrijven en bekende merken die succesvol de Duitse markt willen veroveren. Onze native Duitse marketing specialisten, oftewel de Dexperteers, ondersteunen je tijdens de verschillende groeifases op de Duitse markt. Met Dexport beschik je over een gemotiveerd team van marketing specialisten die jou helpen de Duitse markt te veroveren!

Volg ons online!

1,831FansLike
96VolgersVolg
500VolgersVolg
998VolgersVolg
47AbonneesAbonneer

Evenementen

Laatste artikelen

Amazon opent digitale deuren in Nederland

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.

5 tips voor de perfecte Black Friday landingspagina

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.

Black Friday in Duitsland: dit moet je weten

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.