Google Duitsland

90% van de Duitsers gebruikt GoogleOok de Duitsers gebruiken Google, dat is niet anders dan in Nederland. Met een marktaandeel van 90% is Google verreweg de grootste zoekmachine. Startende buitenlandse webshops beginnen met de zoekwoorden. Welke zoekwoorden gebruikt men voor mijn product in het Duits?  Maar net zo belangrijk: welke woorden worden in de verschillende fases gebruikt, zoekt de Duitser wel volgens dezelfde stappen als de Nederlander? Het verschil is duidelijk groter dat men over het algemeen denkt. Terwijl in Nederland een goede vindbaarheid in Google vaak voldoende is, blijkt dat in Duitsland te kort gedacht. Duitse consumenten kopen niet meteen. Als een product hem interesseert, gaat de Duitser vergelijken (op prijsvergelijkers, Google, eBay enz.) en hij vraagt vrienden, kennissen of andere klanten op forums om advies. Welke zoekwoorden gebruikt de Duitser tijdens zijn zoektocht, waarmee begint hij en welk woord is doorslaggevend? Welke kanalen gebruikt mijn doelgroep en wat moet ik naast zoekmachinemarketing nog allemaal doen? Webshops die erin slagen om al deze vragen te beantwoorden zijn al een heel eind gekomen: de geïnteresseerde Duitser is op de site. Maar zal die ook meteen kopen? Waarschijnlijk niet. Zoekmachinemarketing zonder websiteoptimalisatie is een duur grapje. Terwijl de meeste bedrijven in Nederland wel weten hoe ze hun sites moeten opzetten, gaat het in Duitsland vaak mis. De Duitse consument is toch andere dingen gewend en loopt op online gebied sterk achter ten opzichte van de Europees koploper Nederland. Deze achterstand beïnvloedt ook in sterke mate de marketingcommunicatie in Duitsland. Agressieve calls-to-action – in Nederland dagelijkse standaard op radio, tv en internet – schrikken de Duitser af. Typische Nederlandse triggers, zoals ‘koop ‘m nu’, ‘kijk snel op www.abc.nl’ kunnen wij in Duitsland niet gebruiken. De kunst is om een call-to-action te formuleren die daar eigenlijk niet op lijkt, minder agressief en minder afschrikkend dus.]]>

Volg ons online!

1,847FansLike
96VolgersVolg
500VolgersVolg
1,006VolgersVolg
43AbonneesAbonneer

Evenementen

Laatste artikelen

Dit zijn de grootste online webshops in Duitsland van 2019

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.

Nieuwe Duitse wetgeving raakt Amazon verkopers per 1 oktober 2019

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.

‘Snel internationale meters maken in koffie’

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.