Hoe realiseer je een Duitse uitstraling?

Home / Duitse webshop opstarten / Hoe realiseer je een Duitse uitstraling?

Hoe realiseer je een Duitse uitstraling?

Hoe realiseert u als Nederlands bedrijf een Duitse uitstraling? U kunt een Duits bedrijf oprichten, bijvoorbeeld een GmbH. U kunt ook Nederlands blijven maar Duits overkomen. Dat lijkt in het begin de goedkopere optie te zijn.

De basis van Duits overkomen houdt in: de taal van de website, de elementen van de website, bv. logo’s van betaalmethodes, vestigingsadressen, keurmerken en SSL-certificaat. Veiligheid en vertrouwen zijn de belangrijkste randvoorwaarden in Duitsland en de Duitser koopt niet graag op een buitenlandse site. Logo’s van Nederlandse betaalmethodes of een mooi plaatje van de TNT-vrachtwagen helpen zeker niet om de Duitse uitstraling te realiseren!

Naast de elementen on-site dragen de marketinginspanningen en de marketingcommunicatie bij aan de uitstraling van de website. De kunst is om de juiste mix van deze elementen te vinden die de Duitse doelgroep verwacht.

Realiseer goed dat de consument op verschillende manieren in aanraking komt met de shop, waarbij u vertrouwen kunt winnen, maar ook verliezen. Hoe komt de afnemer met uw webshop in aanraking? Op welke pagina’s van de webshop is er een bijzondere behoefte aan betrouwbaarheid? Denk na over de volgende contactmomenten:

  • zoekresultaten, advertenties en andere reclame-uitingen (wees geloofwaardig, duidelijk en onderscheidend)
  • de landingspagina (bijvoorbeeld keurmerk)
  • contactgegevens (bv. Duits adres & telefoonnummer)
  • de productpagina (bijvoorbeeld garantie)
  • het bestelproces (bijvoorbeeld SSL-certificaat)
  • bevestigingsmail (juridisch correcte informatie over herroepen en/of retourneren)

Bovengenoemde elementen zijn randvoorwaarden voor succes in Duitsland. Heeft u een interessant product, dan zullen deze elementen uw conversies verhogen. Heeft u meer standaardproducten, dan kunnen deze elementen een bijdrage leveren. Zijn ze echter niet aanwezig of slecht uitgevoerd – denk aan een slechte vertaling – dan heeft dat direct een negatieve invloed op uw omzet.

admin
admin
Dexport is dé Duitse online marketing specialist! Onze Duitse marketingspecialisten ondersteunen u graag bij het realiseren van uw doelstellingen. U profiteert van tien jaar ervaring met Nederlandse bedrijven op de Duitse markt. Onze missie? ‘Zo verovert u de Duitse markt!
Aanbevolen posts

Laat een bericht achter