Blogger campagne geeft Holland Sail's naamsbekendheid een boost

Holland Sail bezochten vijftien internationale journalisten en bloggers de Tall Ship Races Harlingen (#tsrh2014). Het evenement vond plaats van 3 tot en met 6 juli 2014 en Harlingen was de starthaven voor de wereldberoemde Tall Ship Races. Op zondag 6 juli vertrokken de schepen naar hun eerste tussenstop: het Noorse Frederikstad. Aanleiding voor dit persevent was het vijfjarig bestaan van Holland Sail, dat dit jaar gevierd werd. Dexport heeft Holland Sail ondersteund bij het werven van de journalisten en Alexander Lamprecht (online marketeer bij Dexport) mocht de groep reizigers naar de Tall Ship Races begeleiden. Alexander vertelt wat hij on board heeft beleefd: “Wij zijn met de groep journalisten op zaterdagochtend met de zeilboot De Grote Beer met zonneschijn vertrokken en helaas met regen in Harlingen gearriveerd. Ondanks het weer was de groep journalisten onder de indruk van de talloze tall ships en de gastvrijheid van Holland Sail. Een aantal van deze indrukken hebben de reizigers al gedurende de reis via social mediakanalen gedeeld. Daarnaast zijn er mooie rapportages gemaakt en na afloop van het zeilevenement hebben veel deelnemers de napret gedeeld via social mediakanalen.” Hoe pak je nu zoiets aan? Hoe werf je vijftien internationale journalisten? Hier geven we onze tips:

  • Houd de uitnodiging beknopt en richt een aparte landingspagina in waar je altijd naartoe kunt verwijzen voor meer informatie.
  • Een mix van social media en traditionele sales is de sleutel tot succes.
  • Persoonlijk contact is goud waard.
  • Houd de communicatie centraal.
  • Wees snel in de opvolging (meerdere partijen vissen in dezelfde vijver).
  • Elk land vraagt om een andere benadering (onder andere Duitse media vragen om een meer traditionele benadering).
  • Steek er veel tijd en passie in.
Onze conclusie  Al met al was het een geslaagd evenement en een mooi initiatief om een boost te geven aan de naamsbekendheid op de Duitse en Nederlandse markt, wat natuurlijk ook op lange termijn een positief effect op de organische zichtbaarheid zal hebben. Hier zijn de Nederlandse rapportages terug te lezen van o.a. Maudgeniet, Vive Le Voyage, Lifelicious, de Zee Kust, Soetkees en eveneens de Duitse rapportages van o.a. Niederlandeblog, Nach Holland, Wolfgangs Reiseblog, Nofkabu Fotodesign, Get On Board. Veel leesplezier en alvast veel succes bij het opzetten van uw pr-event! Advies over een blogger campagne of een pr-event? Wij helpen u graag!]]>

Volg ons online!

1,818FansLike
96VolgersVolg
500VolgersVolg
991VolgersVolg
47AbonneesAbonneer

Evenementen

Laatste artikelen

10 tips om met minder retouren meer te verkopen

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.

MADE.com bouwt brand op met Duitstalige influencers

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.

Obelink wint Duitse harten met e-mailmarketing

Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.