Category
B2B Duitsland
B2B Duitsland
De Duitse B2B markt is vijf keer groter dan de Nederlandse en het is een echt beurzenland. Daarom is belangrijk dat je offline en online marketing samenkomen. Duitse bedrijven die in de oriëntatiefase zitten bereik je via zoekmachines (Google & Bing), offline (bijvoorbeeld beurzen) en sociale netwerken (LinkedIn & Xing). Toeleveranciers worden steeds vaker via internet gevonden en uitgekozen.
Kunststoffplattenonline.de wapent tegen Coronacrisis met Kuch-scherm
Google toont al lang niet meer enkel betaalde advertenties en organische zoekresultaten. Zo zijn Featured Snippets door Google in het leven geroepen om de bezoekers direct kort antwoord te kunnen geven op een specifieke vraag binnen de zoekresultaten.
Bereik Duitse bedrijven via de Duitse LinkedIn: Xing
De Duitse markt biedt met meer dan vijf miljoen bedrijven enorme groeikansen. Om deze bedrijven te bereiken zijn netwerksites ook in ons buurland een effectief marketingmiddel.
Maxilia CrossBorder Insight – B2B marketing in Duitsland
Maxilia, relatiegeschenken voor ieder budget. Hemmy de Heus is Country Manager bij Maxilia GmbH en vertelt onder andere over het belang van native (Duitse) marketingmedewerkers, maar dat je niet perse in het land zelf een kantoor hoeft te hebben.
Bereik miljoenen Duitse B2B leads via Xing en LinkedIn
De Duitse markt biedt u met meer dan 5 miljoen bedrijven enorme groeikansen. Niet alleen zijn er vijf keer zoveel bedrijven in Duitsland, ook zijn deze in omvang vaak een stuk groter. Wat in Duitsland met 250 medewerkers een klein familiebedrijf is, wordt in Nederland al snel gezien als een vooraanstaand middelgroot bedrijf. Maar hoe bereikt u dit soort interessante Duitse zakelijke afnemers het beste?
Duitse contentmarketing leidt voor ProFlags tot booming business
Contentmarketing heeft traditionele reclame definitief vervangen. Toch blijkt het maken van content die raakt een grote uitdaging. Hoe zorgt u ervoor dat uw contentmarketing werkt? Volgens het bedrijf ProFlags, winnaar van de CrossBorder Top 30, is consistente contentmarketing essentieel. Aan de hand van een stappenplan voor de contentmarketing heeft ProFlags hun producten op de Duitse markt doorvertaald naar de domeinnamen, zoals beachflags.com/de en roll-up.com/de. En met succes, want het bedrijf uit Zeewolde verkoopt online o.a. beachflags, roll up banners, vlaggen en vlaggenmasten in tien verschillende landen. Waaronder een groot aanbod binnen de Duitse markt. Vorig jaar eindigde het Zeewoldense bedrijf op plek 6 binnen de CrossBorder Top 30, Dit jaar dus op de 1e plek. Bekijk HIER de volledige top 30. “Het was een grote verrassing om deze prijs te winnen”, aldus Harold Riepema de managing partner van Proflags. “Het geeft voldoening en energie om door te gaan”.
Creativiteit als toegevoegde waarde voor de Duitse high-tech industrie
<!Hoogwaardige kunststofbewerking: innovatief en toonaangevend in het nauwkeurig bewerken van high performance plastics tot een mooi eindproduct. Dat is wat BKB Precision doet: uitdagende producten maken die haar afnemers nodig hebben. Dit is 24/7 mogelijk met haar state of art machinepark. Vanuit het kantoor en de fabriek in de Brainport regio wordt de internationale markt bediend.
Sinds een aantal jaren...