Category

Marketing in Duitsland

Marketing in Duitsland

Joe Merino | CrossBorder Multichannel e-commerce & branding

Joe Merino maakt wollen truien, vesten en shirts voor de man die er goed uit wil zien, gemak belangrijk vindt en eigenlijk niet van shoppen houdt. Marc Sijstra is eigenaar en oprichter van Joe Merino en vertelt onder andere over het openen van winkels in België en Duitsland.

Maxilia CrossBorder Insight – B2B marketing in Duitsland

Maxilia, relatiegeschenken voor ieder budget. Hemmy de Heus is Country Manager bij Maxilia GmbH en vertelt onder andere over het belang van native (Duitse) marketingmedewerkers, maar dat je niet perse in het land zelf een kantoor hoeft te hebben.

Coolinvestments CrossBorder Insight – Internationale groei organiseren

Coolinvestments is de holding waar CoolCat, MS Mode, America Today en Sapph onder vallen. Alexander van Slooten is Group Director E-commerce bij Coolinvestments en vertelt over multi-channel strategie van de verschillende merken.

Brabantia CrossBorder Insight – Multichannel marketing in de EU

Brabantia, wie kent het niet, maakt het leven graag mooier met prachtig ontworpen productconcepten die prettig zijn in gebruik. Stefan Kersten is Director Ecommerce | Trade Marketing bij Brabantia en vertelt over hun international marketingstrategie die vanuit Nederland wordt uitgezet.

Content is King

Met contentmarketing kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten en uw eigen merk positioneren in Duitsland. 93% van de Duitse online ondernemingen aangeeft het komende jaar evenveel of meer tijd te besteden aan content-marketing. Logisch want goede content zorgt voor meer organische traffic, meer likes op social media en betere naamsbekendheid. Contentmarketing is essentieel wanneer u de Duitse markt wil veroveren.

Hoe Amazon en Google de marketing veranderen

Steeds minder Duitse internetters starten hun zoektocht naar een product via Google (15%), maar zoeken direct bij een bekend e-commerce platform zoals Amazon (34%). Nederlandse bedrijven zijn gewend om hun verkeer via Google in te kopen, maar moeten eigenlijk ook de stap nemen richting Amazon. Google mag daarnaast niet vergeten worden want kostentechnisch is het vaak voordeliger om uw producten aan te bieden via Google.

Bereik miljoenen Duitse B2B leads via Xing en LinkedIn

De Duitse markt biedt u met meer dan 5 miljoen bedrijven enorme groeikansen. Niet alleen zijn er vijf keer zoveel bedrijven in Duitsland, ook zijn deze in omvang vaak een stuk groter. Wat in Duitsland met 250 medewerkers een klein familiebedrijf is, wordt in Nederland al snel gezien als een vooraanstaand middelgroot bedrijf. Maar hoe bereikt u dit soort interessante Duitse zakelijke afnemers het beste?