Category

Socialmediamarketing

Socialmediamarketing

Linkbuilding voor Duitse webshops

Hoe een logische interne linkstructuur, earned media en influencer marketing zorgt voor meer autoriteit en bereik. Naast relevante content die bij de zoekopdrachten van de doelgroep aansluit en een website die technisch aan de eisen van de Google richtlijnen voldoet, is ook autoriteit in de vorm van relevante interne en externe links (linkbuilding) nodig voor een goed uitgewerkte SEO strategie in Duitsland.

SAVE THE DATE: Black Friday 23 november

Black Friday is een zeer interessant marketinginstrument. Het HDE (Handelsverband Deutschland) schatte de online verkoop tijdens de Black Friday periode 2017 (Black Friday, Cyber Monday en Cyberweek) op ongeveer 1.7 miljard euro. Je kunt in deze periode een goede ROI op je performance marketing realiseren. CPC budgetten kunnen dus omhoog voor je webshop- en Amazon-campagnes. Helemaal wanneer je onlangs een product flink onder de aandacht hebt gebracht bij de Duitse consument dan is dit hét moment om van je awarenescampagnes te profiteren. In Duitsland mag je de term ‘Black Friday’ niet zomaar gebruiken. Hoe je het ook noemt ‘Black Friday’ is hot.

Fatboy ‘beste internationale campagne’ bij CrossBorder Awards

De Lamzac campagne ‘the world’s laziest job’ van Fatboy wint de prestigieuze CrossBorder Award. De jury koos deze internationale marketingcampagne uit vanwege de creativiteit en het behaalde resultaat met een beperkt budget. Ook de winnaar van de CrossBorder Top 30 2018 is bekend gemaakt. De CrossBorder Top 30 winnaar, snelst groeiende e-commerce bedrijf op basis van omzetcijfers, is DisQounts International.

Joe Merino | CrossBorder Multichannel e-commerce & branding

Joe Merino maakt wollen truien, vesten en shirts voor de man die er goed uit wil zien, gemak belangrijk vindt en eigenlijk niet van shoppen houdt. Marc Sijstra is eigenaar en oprichter van Joe Merino en vertelt onder andere over het openen van winkels in België en Duitsland.

Content is King

Met contentmarketing kunt u zich onderscheiden van uw concurrenten en uw eigen merk positioneren in Duitsland. 93% van de Duitse online ondernemingen aangeeft het komende jaar evenveel of meer tijd te besteden aan content-marketing. Logisch want goede content zorgt voor meer organische traffic, meer likes op social media en betere naamsbekendheid. Contentmarketing is essentieel wanneer u de Duitse markt wil veroveren.

Bereik miljoenen Duitse B2B leads via Xing en LinkedIn

De Duitse markt biedt u met meer dan 5 miljoen bedrijven enorme groeikansen. Niet alleen zijn er vijf keer zoveel bedrijven in Duitsland, ook zijn deze in omvang vaak een stuk groter. Wat in Duitsland met 250 medewerkers een klein familiebedrijf is, wordt in Nederland al snel gezien als een vooraanstaand middelgroot bedrijf. Maar hoe bereikt u dit soort interessante Duitse zakelijke afnemers het beste?

Social Media Trends Duitsland 2018

Als ondernemer weet u als geen ander hoe u social media toepast in uw marketingstrategie en welke social media kanalen in Nederland voor u het meest interessant zijn. Maar weet u ook wat de Social Media Trends voor Duitsland zijn? Wij deelden al eerder met u welke social media kanalen het meest populair zijn in Duitsland. Hierbij kon u al zien dat er wezenlijke verschillen zijn tussen de Nederlandse en de Duitse markt. Afgelopen jaar veranderde er nogal wat op social media gebied. Facebook laat gebruikers Live Video's posten, Instagram, Facebook en influencers marketing haken met storytelling in op de brand awareness van merken in Duitsland. Daarnaast blijft XING onverminderd populair met 9,6 miljoen leden. Ook wordt visualisering steeds belangrijker. Door het gebruik van de smartphone is het belangrijk dat in één oogopslag veel informatie wordt gegeven. Welke e-commerce trends zijn er nog meer te zien in Duitsland?