Category

Verkopen op Amazon

Verkopen op Amazon

Jouw merk in Duitsland: een nieuwe impuls

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.

Verkopen op Duitse marktplaatsen: weet wat je doet

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.

AMAZON SEO + SEA + STOREFRONT = SUCCES

Amazon SEO, adverteren en Storefront zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Registreer je merk zodat je een Amazon Storefront kunt opmaken. Verrijk je product content met de juiste zoekwoorden en adverteer met je meest succesvolle producten. Vergeet daarbij niet om reviews te genereren en te doen wat je belooft. Maak gebruik van een tool als ProfitWiser om de winstgevend van jouw bedrijf op Amazon te waarborgen.

Het geheim van CrossBorder e-commerce

<!--Wat is dé internationale succesformule? Dat wil natuurlijk iedereen weten. Een manier om hierachter te komen is het leren van succesvolle bedrijven. Wat is het geheim van de snelstgroeiende bedrijven uit de CrossBorder Top 30 en de winnaar van de CrossBorder Award? Ruim 50% van de snelst groeiende internationaal georiënteerde bedrijven, verkoopt via hun eigen webshop én marketplaces. Opvallend...

SAVE THE DATE: Black Friday 23 november

Black Friday is een zeer interessant marketinginstrument. Het HDE (Handelsverband Deutschland) schatte de online verkoop tijdens de Black Friday periode 2017 (Black Friday, Cyber Monday en Cyberweek) op ongeveer 1.7 miljard euro. Je kunt in deze periode een goede ROI op je performance marketing realiseren. CPC budgetten kunnen dus omhoog voor je webshop- en Amazon-campagnes. Helemaal wanneer je onlangs een product flink onder de aandacht hebt gebracht bij de Duitse consument dan is dit hét moment om van je awarenescampagnes te profiteren. In Duitsland mag je de term ‘Black Friday’ niet zomaar gebruiken. Hoe je het ook noemt ‘Black Friday’ is hot.

10 succesfactoren voor Amazon marketing

Door de groei van Amazon wordt verkopen via Amazon steeds interessanter. Dat merkt Nam Nguyen van ProfitWiser ook. “Amazon lijkt een Walhalla om snel veel geld te verdienen, maar inmiddels worden er zoveel producten aangeboden dat je zonder marketing niet gevonden wordt. Vergelijk het met Google. Elk bedrijf heeft tegenwoordig SEO & SEA specialisten. Voor Amazon geldt hetzelfde. Wil je gevonden worden dan moet je er wat voor doen en blijven optimaliseren.” Nam is in 2015 vanuit Dexport met ProfitWiser gestart. “Ik verdiep mij al jaren in Amazon en heb 10 succesfactoren voor Amazon marketing opgesteld.”

Hoe Amazon en Google de marketing veranderen

Steeds minder Duitse internetters starten hun zoektocht naar een product via Google (15%), maar zoeken direct bij een bekend e-commerce platform zoals Amazon (34%). Nederlandse bedrijven zijn gewend om hun verkeer via Google in te kopen, maar moeten eigenlijk ook de stap nemen richting Amazon. Google mag daarnaast niet vergeten worden want kostentechnisch is het vaak voordeliger om uw producten aan te bieden via Google.