Verkopen op Amazon in Duitsland. Vendor of Seller?

Vendor Central of Seller Central? Voor veel Duitsers is Amazon.de de plaats waar de online zoektocht naar producten start. Hoe u hier als merk vindbaar bent en hoe uw producten verkocht worden hangt af van welke verkoopmogelijkheden u kiest. Verkoopt u zelf onder eigen naam op Amazon, dan gaat dit via Seller Central. U betaalt een vast bedrag per maand en een commissie die varieert per productgroep. Fulfillment en de klantenservice kunt u zelf op u nemen of onderbrengen bij Amazon. (FBA; Fulfillment by Amazon). De tweede optie is Vendor Central, waarbij Amazon producten direct bij u inkoopt en u de leverancier van Amazon bent. In plaats van handelaar neemt u hier de rol van distributeur op u. Dit verandert de manier waarop u binnen Amazon omgaat met klanten, hoe uw merk aanwezigheid is op het platform en in hoeverre u in staat bent de inhoud te controleren.

Als merk op Amazon

Wat heeft voor u de meeste voor- en nadelen? Bij Seller Central gebruikt u het platform Amazon om uw producten aan de klant te verkopen. Als verkoper heeft u verschillende opties voor het beheren van uw virtuele storefront. Voor uw merk is het van belang dat klanten een goede indruk van het merk krijgen op Amazon – door goede afbeeldingen, productbeschrijvingen en titels te gebruiken. Binnen dit model kunt u uw producten op de juiste manier openbaar maken op de website. Hierbij kunt u kiezen voor Fulfillment by Amazon (FBA), waarbij Amazon zorgt voor de verzending, customer service en retouren. Bij Vendor Central verkoopt u als leverancier de producten in bulk aan Amazon. De registratie van bedrijven op Vendor Central is alleen op uitnodiging. Amazon beheert in dit geval de listing en aanpassingen in productfoto’s, producttitels en -beschrijvingen moeten door Amazon doorgevoerd worden. Als brand-owner heeft dit als nadeel dat u afhankelijk bent van Amazon. Kort gezegd zijn dit de verschillen tussen de twee: Seller Central Iedereen kan verkopen Snelle betaling Meer controle over de inventaris en de prijzen Staat meestal geen A+ inhoud toe Potentieel voor hogere marges Controle over listings & inventaris van zendingen Vendor Central Alleen op uitnodiging Standaard betalingsvoorwaarden Minder controle over de prijzen A+ inhoud toegestaan Potentieel voor groter volume

De voordelen van Amazon Vendor voor uw merk

Wanneer uw producten via Vendor Central worden verkocht betekent dit voor de consument dat deze “Verkocht door Amazon” bij de producten ziet staan. Dit werkt als een keurmerk dat consumentenvertrouwen kan genereren. A+ Content De zogenaamde A+ content is in veel grotere mate mogelijk bij Vendor Central. A+ Content is een uitgebreidere versie van de standaard productomschrijving, met functies en voordelen van het product, product foto’s en vaak een vergelijkingstabel.

De nadelen van Amazon Vendor Central

U heeft veel beperktere  controle over content en prijzen. Analytics De analysemogelijkheden bij Seller Central helpen de verkoper te voorspellen naar welke producten veel vraag gaat zijn. Binnen Vendor Central heeft u minder inzichten, behalve als u betaalt voor Premium Analytics reporten. Invite Only Vendor Central is alleen toegankelijk op uitnodiging. Dus als Amazon u niet heeft uitgenodigd, kunt u niet van Vendor Central gebruik maken. Wilt u verkopen op Amazon? Dexport kan u helpen met analyse en strategiebepaling, het beheren van Amazon campagnes en Amazon-optimalisatie. Lees hier meer over verkopen op Amazon.]]>

Volg ons online!

1,851FansLike
94VolgersVolg
500VolgersVolg
1,007VolgersVolg
42AbonneesAbonneer

Evenementen

Laatste artikelen

Nieuwe Duitse wetgeving raakt Amazon verkopers per 1 oktober 2019

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.

‘Snel internationale meters maken in koffie’

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.

‘Marketing is geen tool, het is wat we doen’

Welke Duitse betaalmethoden gebruiken Duitsers het liefst? Overal ter wereld is de manier waarop mensen winkelen anders. Onder traditionele of ook wel gezegd “offline” betalingsmethoden zijn methodes die reeds lange tijd bestaan. Ze zijn vaak laagdrempeliger voor klanten, maar het kan zijn dat het wel meer risico\’s met zich meebrengt. De volgende Duitse betaalmethoden worden offline gebruikt; contant bij afhaling en vooruitbetaling. Online is in Duitsland de 'betaling per factuur' verreweg de meest gebruikte betaaloplossing bij een online aankoop Ook zijn in Duitsland PayPayll, Automatische incasso (Lastschrift) en de Creditcard populaire betaalmiddelen. Welke betaalmethode u ook kiest voor de Duitse markt, zorg dat deze het beste converteert en waar de meeste vraag naar is van uw klanten.