088 - 339 76 78info@dexport.nl

Meer bereik op de Duitse markt? Schakel Duitse influencers in.

Home / Marketing in Duitsland / Meer bereik op de Duitse markt? Schakel Duitse influencers in.

Meer bereik op de Duitse markt? Schakel Duitse influencers in.

Met product marketing heeft u een effectief instrument in handen om binnen de Duitse markt bekendheid te krijgen voor uw beste producten. Hiermee geeft u het merk de juiste lading en realiseert u ook nog eens een lucratieve omzetgroei. Om deze groei te behouden kunt u uiteraard media buying blijven inzetten. Hoe zet u nog meer vaart om uw Duitse klant te bereiken? Door Duitse influencers in te schakelen. Populaire influencers hebben vaak een fanatieke groep aan volgers en hier kunt ook u van profiteren. Het is dan zaak om de strategie te kiezen die perfect past bij uw situatie. Het weggeven van producten aan influencers om ze te beoordelen en co-productie zijn veel ingezette vormen. Stap één is dan ook om te bepalen welke rol influencer marketing binnen uw marketingmix heeft. 

Wanneer zet u Duitse influencers in?

Influencers kunnen uw bedrijf helpen om een specifieke doelgroep op een effectieve manier te bereiken. Vaak worden de influencers door de lezers gezien als een betrouwbare bron van informatie. De volgers interesseren zich voor het leven van de influencer. Wanneer uw product, dienst of merk door een influencer wordt uitgelicht, bereikt u als bedrijf in één klap een groot deel van uw Duitse (potentiële) klanten. Kortweg kunt u Duitse influencer marketing binnen zowel de B2C als de B2B inzetten om:

Influencer marketing is een heel geschikt middel om meer naamsbekendheid te genereren en het bereik onder een specifieke doelgroep te vergroten. Met name nieuwe organisaties en merken hebben hier veel baat bij, omdat zij dit netwerk van fans zelf nog niet op hebben gebouwd. Als u een nieuw product op de markt brengt, kan het lastig zijn om het product bij de doelgroep onder de aandacht te brengen. Influencer marketing kan helpen het product gericht te introduceren onder een specifieke doelgroep.

Voorbeelden van Duitse influencer marketing

Een goed voorbeeld in de praktijk is de samenwerking tussen interieurblogger Kristina Steinmetz en kunstoffplattenonline.de. Als webshop leveren zij kwalitatief hoogwaardige kunststof platen op maat. Een grote doelgroep van kunstoffplattenonline houdt zich bezig met DIY! Om deze doelgroep te bereiken wordt interieurblogger Kristina Steinmetz ingeschakeld. Zij maakt nieuwe ontwerpen met de producten van kunststoffplattenonline.de. Op deze manier inspireert zij haar lezers met veelzijdige ontwerpen. Het leuke is dat de ontwerpen de interieurblogger een lange termijn werkrelatie heeft opgeleverd met haar DIY creaties. Bovendien laten we met deze case zien dat influencer marketing zich niet per se beperkt tot de fashion-branche en de promotie van glamorous producten.

influencer marketing duitsland

Promoten van sociale mediakanalen

Misschien heeft uw merk voldoende naamsbekendheid, maar kunnen de sociale mediakanalen nog wat promotie gebruiken. U heeft bijvoorbeeld net een Instagram-pagina opgezet, maar deze heeft nog geen significant bereik. Influencer marketing kan in zo’n geval helpen het bereik te vergroten en de interactie te stimuleren.

Takeovers zijn hier een goed voorbeeld van. De bedoeling van een takeover is dat de influencer het account van een bedrijf of merk voor een bepaalde tijd overneemt. Omdat deze influencer gedurende deze periode op uw sociale mediakanaal te vinden is, zal deze veel volgers van zichzelf meenemen naar uw account.

Het autoverhuurbedrijf Sixt Duitsland koos voor een overname van Instagram en legde 2 dagen verantwoording af in handen van professionele fotografen. De inhoud van de overname is te vinden onder de hashtag #sixtmoments . Elke takeover werd aan de influencers betaald, omdat zij het merk een boost gaven via visuele postings naar de geïnteresseerde doelgroep.

Engagement via Caro Daur

Duitse markt influencer marketingDaarnaast kan een influencer voor meer promotie via het eigen social media kanaal zorgen. Hiermee boost de influencer een product binnen haar netwerk. Een goed voorbeeld hiervan is blogger Caro Daur. Caro Daur heeft voor Superga haar eigen sneaker-collectie ontworpen. De foto’s zijn met name verspreid via instagram en pinterest. Het is dan ook slim om met een influencer campagne rekening te houden met de kanalen voor de content-verspreiding.

Influencer marketing via Blogger door Mister Spex

De modebloggers Desi, Magdalena, Jamina, Nina, Ricarda, Nisi en Marina hebben 12 fantastische speciale eyewear-modellen ontworpen. Exclusief voor Mister Spex. Met als doel consumenten zoals u te inspireren.

De invloed van online influencers kan de doelgroep aanzetten tot het klikken naar uw Duitse website. Om dit doel door de inzet van influencer marketing te behalen, is het belangrijk om na te gaan waar uw doelgroep zich precies bevindt. Daarnaast is het belangrijk om na te gaan op welke kanalen de influencer uw de doelgroep het beste bereikt. Misschien heeft de influencer een Snapchataccount met veel volgers, maar maakt uw Duitse doelgroep geen gebruik van dit social medium. Het is raadzaam om hier, al dan niet samen met de influencer marketeer, eerst goed onderzoek naar te doen.

Kortom, influencer marketeers kunnen u helpen uw merk onder de aandacht te brengen onder een groot én geïnteresseerd publiek. Iets om bij uw online marketingcampagnes rekening mee te houden. Interesse in Duitse influencer marketing? Het team van de Duitse markt helpt u graag.

Franciska
Franciska
Franciska is SEO-specialiste bij Dexport en gepassioneerd over het schrijven van unieke content voor verschillende doelgroepen. Haar studie in vertalen heeft ze aan de Universiteit van Wenen gevolgd en haar master in Meertalige Professionele Communicatie heeft ze op de KU Leuven afgerond.
Aanbevolen posts

Laat een bericht achter

Proflags Duitse markt